بازی Assassins Creed Shadows
شروع طوفانی Assassins Creed Shadows با یک میلیون بازیکن در روز نخست
در کمتر از ۲۴ ساعت پس از عرضه، بازی Assassins Creed Shadows موفق شد بیش از یک میلیون بازیکن را جذب کند. این آمار اولیه، نویدبخش عملکردی قدرتمند برای یکی از مهمترین عناوین یوبیسافت در سالهای اخیر است.
یوبیسافت در نخستین گزارش رسمی از فروش بازی Assassins Creed Shadows اعلام کرد که این عنوان جدید توانسته تنها در چند ساعت پس از انتشار، از مرز یک میلیون بازیکن عبور کند. در پیامی که از طریق حساب رسمی Assassins Creed منتشر شد، آمده است:
«ساعت ۴ بعدازظهر در کانادا نگذشته و Shadows از مرز یک میلیون بازیکن عبور کرده است. از صمیم قلب بابت پیوستن به این ماجراجویی در ژاپن فئودال سپاسگزاریم. از شروع این سفر در کنار شما هیجانزدهایم.»
این موفقیت اولیه در حالی به دست آمده که Shadows با مقایسههای دشواری روبهروست. آخرین نسخهی بزرگ این سری یعنی Valhalla در سال ۲۰۲۰ و در دوران قرنطینه منتشر شد؛ زمانی که بسیاری از بازیکنان در خانه بودند و فرصت بیشتری برای تجربه بازیها داشتند.
در کنار این موضوع، تاخیرهای پیاپی در انتشار Shadows بهمنظور بهبود کیفیت فنی بازی، فشار را بر این پروژه افزایش داده بود. یوبیسافت در سال گذشته نیز با انتشار Star Wars Outlaws که نتوانست انتظارات را برآورده کند، زیر ذرهبین تحلیلگران قرار گرفت.
از سوی دیگر، وضعیت مالی ناپایدار این شرکت فرانسوی و احتمال فروش یا بازسازی ساختاری آن، اهمیت موفقیت Shadows را دوچندان کرده است. اگرچه هنوز مشخص نیست که چه معیاری برای موفقیت نهایی این بازی در نظر گرفته شده، اما هزینه بالای تولید، همکاری چند استودیو و بازه طولانی توسعه آن نشان میدهد که انتظارات بسیار بالاست.
برای مقایسه، بازی Split Fiction هفته گذشته توانست تنها در ۴۸ ساعت به فروش یک میلیونی برسد؛ در حالی که هزینه ساخت و بازاریابی آن بسیار کمتر از Shadows بوده است.
بر اساس آمار پلتفرم استیم (که تنها منبع رسمی برای مشاهده تعداد بازیکنان است)، بازی در شب اول عرضه به اوج ۴۱٬۴۱۲ بازیکن همزمان رسید. البته این آمار نمیتواند بازتابدهندهی کل جامعه بازیکنان باشد، چرا که Shadows روی Ubisoft Connect نیز در دسترس است.
در مجموع، باید تا پایان هفته نخست منتظر ماند تا تصویر دقیقتری از عملکرد Shadows مشخص شود. به گفته منتقدان:
«این ماجراجویی حماسی با دقتی خیرهکننده، شکوه ژاپن فئودال را به تصویر میکشد. هرچند قویترین لحظات بازی، در داستانهای شخصی دو شخصیت اصلی آن نهفتهاند.»
آپدیت بزرگ Assassins Creed Shadows فردا منتشر میشود
یوبیسافت اولین بروزرسانی بزرگ برای بازی Assassins Creed Shadows را با ویژگیها و بهبودهای گستردهای در تاریخ ۸ آوریل منتشر میکند.
بازی Assassins Creed Shadows بهزودی شاهد عرضه اولین بهروزرسانی اصلی خود با عنوان Title Update 1.0.2 خواهد بود. این آپدیت که از فردا (۸ آوریل) در دسترس قرار میگیرد، مجموعهای از تغییرات مهم و بهینهسازیهای گسترده در گیمپلی را به همراه دارد. کاربران کنسول PlayStation 5 Pro نیز در این بهروزرسانی قابلیتهای اختصاصی و بهینهسازیهایی دریافت میکنند که تجربه بازی را برای آنها به سطحی بالاتر میبرد.
ویژگیهای برجسته آپدیت 1.0.2
مهمترین تغییرات در این آپدیت عبارتاند از:
-
امکان حرکت خودکار روی جادهها هنگام اسبسواری
-
ریست کردن نودهای Mastery برای تنظیم مجدد ساختار مهارتی شخصیتها
-
حذف محدودیت فریم در مخفیگاه (Hideout)
-
بهبود در اجرای ترورهای دوگانه (Double Assassinations)
-
امکان فروش یا جداسازی چند آیتم بهصورت همزمان
قابلیت Auto-Follow که از نسخههای قبلی بازیهای Assassins Creed شناخته شده است، سفرهای طولانی را آسانتر کرده و درون شهرها نیز سرعت حرکت را بهطور محسوسی افزایش میدهد. ریستپذیر شدن نودهای Mastery به بازیکنان اجازه میدهد تا به بازنگری استراتژیهای خود بپردازند.
اصلاحات گسترده در گیمپلی، گرافیک و صدا
این آپدیت همچنین شامل رفع باگهای متعدد در بخشهای مختلف از جمله مأموریتها، مبارزه، مخفیکاری، هوش مصنوعی و بالانس بازی است. یکی از اصلاحات مهم، برطرف کردن مشکلات مربوط به فایلهای ذخیره است که در مواردی باعث اختلال در پیشرفت بازی میشد.
از نظر گرافیکی نیز مشکلات مربوط به برشهای تصویری (Clipping)، افت فریم (FPS drops) و ناهماهنگیهای بصری برطرف شدهاند. در بخش صوتی نیز اشکالاتی مانند پخش ناخواسته موسیقی هنگام درگیریها، حتی در حالت خاموش، اصلاح شده است.
بهبودهای رابط کاربری و مود عکاسی
علاوه بر این، مد عکاسی (Photo Mode)، منوها و کنترلها نیز بهبود یافتهاند تا تجربهای روانتر و دقیقتر برای بازیکنان فراهم شود. یوبیسافت اعلام کرده که این تنها اولین قدم از بهروزرسانیهای متعدد برای Shadows است و در آینده، با انتشار DLCهای جدید، محتوای بیشتری به بازی افزوده خواهد شد.

بازی Assassins Creed Shadows
بازگشت محبوب ترین ویژگی سواری در آپدیت جدید Assassins Creed Shadows
نسخه 1.0.2 بازی Assassins Creed Shadows بالاخره ویژگی محبوب حرکت خودکار اسب را به بازی بازگرداند. این قابلیت که در نسخههای قبلی مجموعه حضور داشت، حالا با بهبودهایی قابلتوجه همراه شده تا تجربه بازیکنان در گشتوگذار ژاپن فئودال روانتر شود.
یوبیسافت در اولین بهروزرسانی جدی برای بازی Assassins Creed Shadows، یکی از پرتقاضاترین ویژگیها را به بازی اضافه کرد: حرکت خودکار اسب در مسیرها. این قابلیت که در نسخههای قبلی مانند Origins، Odyssey و Valhalla وجود داشت، هنگام عرضه Shadows بهطور عجیبی غایب بود.
اسب خودکار؛ بازی، لذتبخشتر از همیشه
با این بهروزرسانی، اسب شخصیتهای Naoe و Yasuke بهطور خودکار مسیر جادهها را دنبال میکند و با استفاده از سیستم راهبری داخلی بازی، بازیکنان را به نقطه بعدی راهنمایی میکند. البته اگر همچنان بخواهید خودتان افسار را در دست داشته باشید، میتوانید این ویژگی را غیرفعال کنید.
بهبود حالت عکاسی + افزایش سرعت اسب در شهرها
بخش تصویری بازی نیز از این آپدیت بینصیب نمانده است. از این پس در حالت Photo Mode دیگر خطوط راهنمای GPS روی جادهها در اسکرینشاتها نمایش داده نمیشوند. همچنین سرعت اسبها در مناطق شهری افزایش یافته است تا جابجایی سریعتر و روانتری داشته باشید.
تغییرات کاربردی دیگر: فروش دستهجمعی آیتمها و حذف محدودیت فریم
از دیگر ویژگیهای کاربردی نسخه 1.0.2 میتوان به امکان فروش یا اوراق کردن دستهجمعی آیتمها در فروشگاه یا آهنگری اشاره کرد. همچنین محدودیت نرخ فریم در منطقه «Hideout» حذف شده و حالا بازی در آن بخش میتواند بالاتر از ۳۰ فریمبرثانیه اجرا شود.
پشتیبانی از PlayStation 5 Pro و قابلیت بازتنظیم نودها
در بخش گرافیکی، پشتیبانی از فناوری Spectral Super Resolution کنسول پلیاستیشن ۵ پرو نیز اضافه شده است. همچنین حالا میتوانید بهجای بازتنظیم کامل درخت مهارتها، نودهای تکی را برای Naoe و Yasuke بهصورت جداگانه ریست کنید.
میانبر جدید برای رسیدن به اهداف
با نگه داشتن دکمه Options یا Menu، مستقیماً وارد تابلوی اهداف بازی شوید؛ میانبری کاربردی که برای بازیکنان پرتلاش بسیار مفید خواهد بود.
سلاح افسانهای Igan Sunset همچنان دستنخورده!
جالب اینکه در این بهروزرسانی، یوبیسافت هنوز تعادل سلاح افسانهای و بسیار قدرتمند Igan Sunset را تغییر نداده است. به گفته برخی گیمرها، این خنجر باعث میشود Naoe بتواند بدون توقف بین دشمنان جابهجا شود تا همه را از پا درآورد.

بازی Assassins Creed Shadows
حذف یک ویژگی محبوب ، طرفداران Assassins Creed Shadows را دو دسته کرده است
طرفداران Assassins Creed Shadows خواهان بازگشت یک ویژگی مهم در نسخه جدید هستند.
در حالی که نزدیک به دو دهه از انتشار نخستین نسخه Assassins Creed در سال ۲۰۰۷ میگذرد، این مجموعه تا امروز دستخوش تغییرات گستردهای شده است. بازی جدید Assassins Creed Shadows که در قالب یک نقشآفرینی جهانباز ارائه شده، از سبک اولیه و عناصر پارکور فاصله زیادی گرفته است. اما یکی از تغییرات بحثبرانگیز، حذف بخشی به نام اعترافات اتاق سفید است که موجب واکنشهای دوگانه میان کاربران شده است.
حذف ویژگیای کلیدی که روایات را کامل میکرد
یکی از پستهای پربازدید این هفته در ردیت رسمی Assassins Creed به همین موضوع پرداخته است. در این پست آمده:
«بازی Shadows واقعاً لذتبخشه، اما نبود صحنههای اعتراف بعد از ترور، باعث شده داستان لطمه بخوره. بارها با هدفهایی مواجه شدم که بدون هیچ دلیل یا پیشزمینهای به من حمله کردن. در قلعهها مشکلی نیست، اما در بقیه مناطق این رفتارها توجیهپذیر نیست.»کاربر نویسنده اضافه کرده:
«فعال بودن گزینه ترور تضمینی باعث شده گفتوگوهای زیادی رو از دست بدم. وجود اعترافات بعد از مرگ در نسخههای قبلی، کمک میکرد تا مخاطب بفهمه این شخصیت چه کرده و واقعاً چه کسی بوده.»
بازخوردهای کاربران؛ بین نوستالژی و منطق روایی
محبوبیت این پست و حجم کامنتها نشان میدهد بسیاری از طرفداران با این نظر موافقاند. یکی از کاربران نوشته:
«اتاقهای سفید کمک میکردن انگیزههای شخصیتها بهتر درک بشه. حذف این بخش کاملاً بیمنطقه و نشون میده سازندهها دیگه نمیدونن چی باعث جذابیت این سری میشه.»
با این حال، برخی کاربران معتقدند کیفیت دیالوگها و روایت در نسخههای جدید به پای نسخههای قدیمی نمیرسد، و حتی اگر این ویژگی بازگردد، تأثیر پیشین را نخواهد داشت. از سوی دیگر، ساختار باز و غیرخطی بازی باعث میشود بازگرداندن چنین بخشهایی از نظر روایی دشوار باشد.
در مجموع، بازگرداندن اتاق سفید ممکن است گامی به سوی تقویت داستانپردازی باشد، اما هنوز مشخص نیست این بازگشت تا چه حد میتواند مؤثر واقع شود.

طرفداران Assassins Creed Shadows
Assassins Creed Shadows پرفروش ترین بازی ماه مارس ۲۰۲۵ در آمریکا شد
بنا بر جدیدترین آمار منتشرشده توسط مؤسسه Circana، بازی Assassins Creed Shadows توانست عنوان پرفروشترین بازی ماه مارس ۲۰۲۵ در آمریکا را از آن خود کند. در سوی دیگر، بازی Fortnite همچنان پرمخاطبترین بازی کنسولی ماه باقی ماند.
متن کامل خبر:
تحلیلگر صنعت بازی، مت پیسکاتلا، با انتشار آمار فروش بازیهای ویدیویی در آمریکا طی ماه مارس ۲۰۲۵، از صدرنشینی بازی Assassins Creed Shadows خبر داد. این بازی که تنها سه هفته از عرضهاش میگذرد، نه تنها در فروش هفتگی درخشیده، بلکه حالا دومین بازی پرفروش سال ۲۰۲۵ تاکنون محسوب میشود؛ درست پس از Monster Hunter Wilds.
در رتبه دوم جدول فروش ماه مارس، بازی MLB The Show 25 قرار دارد که با عملکرد خوب خود به چهارمین بازی پرفروش سال نیز تبدیل شده است. عنوان جدید استودیو Hazelight با نام Split-Fiction هم موفق شد به رتبه پنجم جدول ماهانه برسد و در جمع ده بازی برتر سال جای بگیرد.
در بخش محبوبترین بازیهای کنسولی از لحاظ تعداد کاربران فعال، تغییرات چشمگیری دیده نمیشود. بازی Fortnite همچنان صدرنشین است و بازیهایی مانند Minecraft، Roblox، Marvel Rivals، Call of Duty و GTA V در همان جایگاههای همیشگی خود یا با تغییراتی جزئی باقی ماندهاند.
در حوزه سختافزار، با وجود کاهش ۲۵ درصدی فروش کلی کنسولها نسبت به مارس ۲۰۲۴، پلیاستیشن ۵ همچنان پرفروشترین کنسول ماه باقی مانده است. البته فروش PS5 نیز نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته. در بخش لوازم جانبی، کنترلر جدید DualSense Midnight Black در صدر جدول فروش قرار گرفته است.
جمعبندی:
موفقیت قدرتمند Assassins Creed Shadows در آغاز سال ۲۰۲۵، نوید یک سال طلایی دیگر برای کمپانی Ubisoft را میدهد. باید دید که این بازی تا پایان سال میتواند صدرنشینی را از چنگ Monster Hunter Wilds بیرون بکشد یا خیر.

Assassins Creed Shadows پرفروش ترین بازی ماه مارس ۲۰۲۵ در آمریکا شد
منابع :
پوشش خبری مربوط به یوبی سافت که به دنبال سرمایه گذار است را با زدن بر روی اینجا در پوشش خبری جیبی گیمر بخوانید .